Samtliga remissvar

Sänkning av reduktionsplikten för bensin och diesel

Skogsindustrierna efterfrågar att reduktionspliktens utformning bättre balanserar relaterade politiska mål utifrån en konsekvensanalys.

Yttrande över promemorian/rapporten Slutna distributionssystem och interna nät

Skogsindustrierna stödjer på det hela slutsatserna i rapporten och vill särskilt lyfta vissa punkter.

Hästkastanj på grön bakgrund, liggande

Yttrande över skrivelsen En säkrare tillgång till vattenreningskemikalier

Skogsindustrierna delar synen om att det i första hand bör ske genom frivillig basis men att en lagändring också kan vara nödvändig.

Blandade växter

Yttrande över Vägledning och kunskapsunderlag vid riskbedömning av förorenade sedimentområden

Skogsindustrierna menar att rapporten är mer ett kunskapsunderlag än en vägledning för någon med mindre förkunskaper.

Grankvist på blå bakgrund

Yttrande över Förslag om justerad skatt på naturgrus och avfall inför budgetpropositionen 2024

Skogsindustrierna är positiva till att överindexeringen föreslås tas bort men anser att höjningen för avfallsskatten är orimligt hög.

Vissa förslag på bränsleskatteområdet inför budgetpropositionen 2024

Skogsindustrierna välkomnar skattenedsättningen för diesel i skogsbruket och önskar att pausen av BNP-indexeringen permanentas.

Förslag om koldioxidnormer för tunga fordon

Skogsindustrierna avstyrker förslaget att göra det genom att kravställa fordonstillverkare att snabbt ställa om till endast eldrivlinor.

Blandade växter

Yttrande över Omarbetat direktiv om luftkvalitet och renare luft i Europa – förslag från Europeiska kommissionen

Skogsindustrierna tackar för möjligheten att inkomma med ett yttrande över Omarbetat direktiv om luftkvalitet och renare luft i Europa.

Yttrande över Naturvårdsverkets förslag till uppdaterat nationellt luftvårdsprogram

Skogsindustrierna tackar för möjligheten att inkomma med yttrande över förslaget till uppdaterat nationellt luftvårdsprogram.

Yttrande över Transportstyrelsen föreskrifter om tekniska krav på fordonståg med längd över 25,25 meter

Skogsindustrierna välkomnar möjligheten att köra med fordon upp till 34,5 m för att skapa mer hållbara Godstransporter.

Föregående 1 2 3 4 5 Nästa